Jumat, 19 Februari 2016

"SURAT LEWAT E-MAIL DARI "GEDUNG PUTIH" 
TANGGAL 21 JANUARI 2016".

"LETTER BY EMAIL FROM" THE WHITE HOUSE "
DATED 21 JANUARY 2016 ".


The White House, Washington



In 2009, when I was thirteen years old, I wrote this in a letter to the President:

"Dear President Obama,

My dad works for a company that manufactures cables for the automotive companies … This industry isn’t doing so well but these guys are still doing ok. I thought it would be nice if you gave them a visit … I am 13 years old and I am worried about my family’s future in Michigan."

That was then. Today, the company my dad works for is thriving again, giving him a brighter outlook to continue his career as an auto supplier. The falling unemployment rate makes me feel more hopeful about finding a career of my own after college. People in Michigan are more confident about the future of our state than they’ve felt in a long time.

When President Obama saved the auto industry, he gave Michiganders like me and my family hope again.

That’s why I’m so proud to see President Obama return to Detroit to talk about the resurgence of our manufacturing industry. Today at 3:25pm ET, tune in to watch his speech.

As a 13-year-old girl, I saw a few of my relatives get laid off from the automotive companies they worked for. I felt that it was unfair to them because I knew they were hard workers. Through overhearing my dad talk to customers and colleagues on the phone, I got a sense of just how much the entire industry was struggling then.

When I wrote to President Obama in 2009, I felt hopeful something could be done to improve this terrible situation.

Seven years after the President took steps to rescue the auto industry, so much has changed. I’ve seen foreclosed homes being occupied again, new homes being built, and people going back to work in the auto industry.

Today, President Obama will see firsthand the progress we’ve made here. In just a little bit, I'll be heading to see the President speak in downtown Detroit -- you can watch his speech at 3:25pm ET.

I’m proud to welcome him back to the Motor City.

Thanks,

Brianna

Brianna Leathers
Sterling Heights, Michigan

 Visit WhiteHouse.gov
This email was sent to rayyansyahrial@gmail.com.
Unsubscribe | Privacy Policy
Please do not reply to this email. Contact the White House

The White House • 1600 Pennsylvania Ave NW • Washington, DC 20500 • 202-456-1111


-------

The White House, Washington


Pada tahun 2009, ketika saya berusia tiga belas tahun, saya menulis ini dalam sebuah surat kepada Presiden:

"Dear Presiden Obama,

Ayah saya bekerja untuk sebuah perusahaan yang memproduksi kabel untuk perusahaan otomotif ... industri ini tidak melakukannya dengan baik tapi orang-orang masih melakukan ok. Saya pikir akan lebih baik jika Anda memberi mereka kunjungi ... Saya berumur 13 tahun dan saya khawatir tentang masa depan keluarga saya di Michigan. "

Itu kemudian. Saat ini, perusahaan ayah saya bekerja untuk yang berkembang lagi, memberinya pandangan terang untuk melanjutkan karirnya sebagai pemasok auto. Tingkat pengangguran jatuh membuat saya merasa lebih penuh harapan tentang menemukan karir saya sendiri setelah kuliah. Orang-orang di Michigan lebih percaya diri tentang masa depan negara kita daripada mereka sudah merasa dalam waktu yang lama.

Ketika Presiden Obama menyelamatkan industri otomotif, ia memberi Michiganders seperti saya dan harapan keluarga saya lagi.

Itu sebabnya aku sangat bangga melihat Presiden Obama kembali ke Detroit untuk berbicara tentang kebangkitan industri manufaktur kita. Hari ini di 03:25 ET, dengarkan untuk menonton pidatonya.

Sebagai seorang gadis 13 tahun, saya melihat beberapa kerabat saya di-PHK dari perusahaan otomotif mereka bekerja untuk. Saya merasa bahwa itu tidak adil kepada mereka karena saya tahu mereka adalah pekerja keras. Melalui sengaja mendengar saya bicara ayah kepada pelanggan dan rekan di telepon, aku rasa betapa seluruh industri berjuang kemudian.

Ketika saya menulis surat kepada Presiden Obama pada tahun 2009, saya merasa berharap sesuatu yang bisa dilakukan untuk memperbaiki situasi yang mengerikan ini.

Tujuh tahun setelah Presiden mengambil langkah-langkah untuk menyelamatkan industri otomotif, sehingga banyak yang berubah. Aku pernah melihat rumah yang diambil alih yang ditempati lagi, rumah baru sedang dibangun, dan orang-orang akan kembali bekerja di industri otomotif.

Hari ini, Presiden Obama akan melihat secara langsung kemajuan yang kami buat di sini. Hanya sedikit, aku akan menuju untuk melihat Presiden berbicara di pusat kota Detroit - Anda dapat menonton pidatonya di 03:25 ET.

Saya bangga untuk menyambut dia kembali ke City Motor.

Terima kasih,

Brianna

Brianna Kulit
Sterling Heights, Michigan

 Kunjungi WhiteHouse.gov
Email ini dikirim ke rayyansyahrial@gmail.com.
berhenti berlangganan | Kebijakan pribadi
Tolong jangan balas ke email ini. Hubungi Gedung Putih

Gedung Putih • 1600 Pennsylvania Ave NW • Washington, DC 20500 • 202-456-1111


===============================================================





















Tidak ada komentar:

Posting Komentar